Kerstkilo’s voorkomen, zo doe je het.

Kerstkransjes, kerstdiners, oliebollen. Tijdens de feestdagen zijn de gezonde eetgewoontes ver te zoeken en door alle kerstinkopen vergeet je bijna dat je lid bent van de sportschool. De decembermaand is leuk, maar iets minder goed voor de lijn. Natuurlijk is de feestmaand bedoeld om te genieten, dus als je het nieuwe jaar een paar kilootjes zwaarder bent, is dat echt niet erg. Wil je toch voorkomen dat je aankomt tijdens de feestdagen? Met deze tips hoef jij er in het nieuwe jaar geen kerstkilo’s af te trainen.

  1. Eet alles met mate
    Tijdens de feestdagen is er zoveel lekkers te koop dat een keuze maken soms onmogelijk lijkt. Het liefst wil je natuurlijk overal van proeven en met de feestdagen moet dat ook gewoon kunnen. Proef gewoon van alles een klein beetje.
  2. Maak keuzes
    Tijdens de feestdagen is er zoveel lekkers en is het bijna vanzelfsprekend dat je met alles mee-eet. Heb je zin in een stuk taart of eet je liever wat meer tijdens het kerstdiner? Kies alleen de dingen waar je echt zin in hebt en eet niet alles op de automatische piloot, omdat dat het nu eenmaal bij Kerst hoort.
  3. Kook gezond
    Als je uiteten gaat is het lastiger om gezond te eten, maar als jij dit jaar voor het kerstdiner moet zorgen kun je een gezonde maaltijd op tafel zetten. Op internet zijn veel gezonde en lekkere recepten te vinden en het is echt niet minder lekker dan een ongezond kerstdiner. En zeg nou zelf, gezond eten is voor niemand slecht!
  4. Beweging
    Door alle kerststress heb je misschien bijna geen tijd om naar de sportschool te gaan, maar probeer er toch tijd voor vrij te maken. Het zou natuurlijk jammer zijn als je er op Oudejaarsavond achter komt dat je jurkje wel erg strak zit. Op de feestdagen zelf hoef je natuurlijk niet naar de sportschool, maar je kunt wel naar buiten gaan om samen een wandeling te maken. Op deze manier kun je meteen het kerstdiner laten zakken.
  5. Drink water
    Als je voor het kerstdiner een paar glazen water drinkt zorgt dat ervoor dat je veel minder eetlust hebt.
  6. Koop niet te veel
    Deze fout wordt vaak gemaakt, waardoor je nog twee weken lang van de kerstvoorraad kunt genieten. Met nog 3 dozen bonbons en kerstkransjes voor een heel weeshuis is het natuurlijk onmogelijk om het nieuwe jaar gezond te beginnen.
  7. Alcohol
    Tijdens de feestdagen zijn er regelmatig momenten om met elkaar te proosten, maar al die wijntjes zie je helaas ook terug op de weegschaal. Alcohol is een echte dikmaker, dus pas daarvoor op en drink regelmatig een glas water tussendoor.
  8. Eet alleen ongezond op de feestdagen zelf
    Het is misschien verleidelijk om direct het lekkere eten voor de feestdagen in te slaan, maar als je drie weken lang eet alsof het Eerste Kerstdag is dan is de kans groot dat je skinny jeans na de feestdagen niet meer dicht kan. Spreek met jezelf af dat je alleen tijdens de feestdagen oliebollen, chocola en kerstkransjes eet. Dat zorgt ervoor dat je met de feestdagen extra kan genieten van alle lekkernijen.
  9. Geniet!
    Genieten is het belangrijkste tijdens de feestdagen. Op deze dagen mag je juist iets extra’s. Ze zeggen niet voor niets dat je tussen Oud & Nieuw en Kerstmis aankomt in plaats van tussen Kerst en Oud & Nieuw. Maak je dus niet te druk dat je aankomt en geniet vooral!

Bron: girlscene.nl